Výsledky tetsovania Hovoriacich kníh Geniuso
PaedDr.Tatiana Gandelová
Špeciálna pedagogička s I.atestáciou
Súkromné centrum špeciálno-pedagogického poradenstva,
Vekové kategórie a školské zaradenie testovaných jednotlivcov |
· Predškolský vek 3 – 6 rokov (MŠ) · Školský vek 6 – 17 rokov (ZŠ, SŠ) · Dospelý muž 47 rokov po ťažkej cievnej mozgovej príhode (v domácom prostredí) |
POPIS znevýhodnení celej skupiny, na ktorej boli knihy jednotlivo testované |
· Deti z bežnej populácie vo veku 3 – 17 rokov · Deti s narušenou komunikačnou schopnosťou (NKS) – najmä s dysláliou – v predškolskom veku · Žiaci s narušenou komunikačnou schopnosťou (NKS) vzdelávaní v špeciálnej triede pre žiakov s NKS v bežnej základnej škole · Deti s poruchou pozornosti s pridruženou hyperaktivitou (ADHD) · Deti s rôznymi špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) · Deti s vývinovými poruchami učenia (VPU) – dyslexia, dysgrafia, dysortografia · Dieťa a s autizmom v kombinácii s mentálnym postihnutím · Žiaci s mentálnym postihnutím (MP) ľahšieho stupňa vzdelávaní v špeciálnej triede základnej školy s variantom A (1. a 2.ročník) · Žiaci s mentálnym postihnutím (MP) stredného stupňa vzdelávaní v špeciálnej triede základnej školy s variantom B (fyzický vek 10-14 rokov) · Dieťa s detskou mozgovou obrnou (DMO) – spastická diparéza · Deti materskej školy v predškolskom veku s odloženou povinnou školskou dochádzkou · Deti s poruchami správania a s emočnými poruchami · Nadané deti · Dieťa zo sociálne znevýhodneného prostredia (SZP) · Dieťa s poruchami učenia, ktoré opakovalo prvý ročník · Dospelá osoba – muž 47 rokov po ťažkej cievnej mozgovej príhode (CMP)s narušenou komunikačnou schopnosťou |
Zapojené školy a školské zariadenia, v ktorých bolo testovanie uskutočnené + profesia testovateľa |
· Súkromné centrum špec.ped.poradenstva ABC Trstená (poradenský psychológ + poradenský špeciálny pedagóg, logopéd) · Súkromné centrum špec.ped.poradenstva ABC – elokované pracovisko Tvrdošín (poradenský psychológ + poradenský špeciálny pedagóg) · Súkromné centrum špec.ped.poradenstva ABC Námestovo (poradenský psychológ + poradenský špeciálny pedagóg a fyzioterapeut) · Súkromné centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie ABC Tvrdošín (poradenskí psychológovia) · Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie Dolný Kubín (poradenský špeciálny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg) · Základná škola Liesek (p.učiteľka v bežnej triede s integrovanými aj intaktnými žiakmi) · Základná škola Rabča (školská špeciálna pedagogička) · Základná škola M.Medveckej Tvrdošín (špeciálne pedagogičky v špeciálnych triedach pre deti s NKS a s MP) · Základná škola Nižná (školská špeciálna pedagogička) · Rodič v domácom prostredí |
|
· IRS hovoriace knihy a učebnice sa od bežných kníh odlišujú tým, že deťom prinášajú kombináciu zvukových a zrakových podnetov. S použitím IRS pera sa knižky stávajú hovoriacimi s množstvom nahovorených textov, pútavých príbehov, riekaniek, hádaniek, pesničiek, zvukov z prírody a bežného života a úloh na spätnú kontrolu.
· Hovoriace knihy sú určené rodičom, pedagógom, školským a poradenským špeciálnym pedagógom na prácu s: • deťmi a žiakmi s poruchami koncentrácie pozornosti; • žiakmi s vývinovými poruchami učenia sa; • deťmi a žiakmi s narušenou komunikačnou schopnosťou (logopédia); • integrovanými žiakmi s rôznymi znevýhodneniami alebo postihnutiami.
· Knihy pomáhajú: • rozvíjať a zlepšovať koncentráciu pozornosti; • rozširovať slovnú zásobu; • podporovať správnu výslovnosť; • rozvíjať matematické, priestorové a logické myslenie; • podporovať správnosť, plynulosť a rýchlosť čítania; • pomáhajú s logopedickými ťažkosťami; • podporujú rozvoj sluchovej a zrakovej pamäte a diferenciácie.
Sumárne hodnotenia jednotlivých hovoriacich knižiek sú priložené v osobitných súboroch.
|